Faoliyat rukni - Sinov

  • "Temir yo‘l mahsulotini sertifikatlashtirish markazi" MCHJ Sinov Laboratoriyasi

    "Temir yo‘l mahsulotini sertifikatlashtirish markazi" MCHJning akkreditasiyalangan Sinov laboratoriyasi "O‘zbekiston akkreditasiya markazi" davlat unitar korxonasi tomonidan «General requirements for the competence of testing and calibration laboratories» O'z DSt ISO/IEC 17025-2019 davlatlararo standartiga muvofiq akkreditasiyadan o‘tkazilgan bo‘lib, 26.09.2022 yilda davlat reestriga kiritilgan va №O'ZAK.SL.0239 raqamli sertifikat berilgan.
    Akkreditasiyalangan Sinov laboratoriyasi laboratoriya sharoitida temir yo‘l va boshqa metall mahsulotlarining turli xil sinovlarini o‘tkazadi. Sinov laboratoriyasining o‘ziga xosligi shundaki, u aniq va ishonchli sinovdan o‘tishga imkon beradigan zamonaviy yuqori texnologiyali sinov uskunalari va o‘lchov vositalari bilan jihozlangan. Akkreditasiyalangan Sinov laboratoriyasida radiasion xavfsizlikni ta'minlash maqsadida metallarning kimyoviy tarkibini aniqlash, metall buyumlarning radiasion nazoratini o‘tkazish imkonini beruvchi qurilmalar ham mavjud.

    "Temir yo‘l mahsulotini sertifikatlashtirish markazi" MCHJning akkreditasiyalangan Sinov laboratoriyasi – temir yo‘l va boshqa metall mahsulotlarining sertifikatlash sinovlarini keng doirada o‘tkazishga qodir bo‘lgan yagona akkreditasiyalangan laboratoriya hisoblanadi.
    Laboratoriyaning akkreditasiya sohasi va sinov bazasi sinov ko‘lamining keng imkoniyatlarga egadir.


    Sinov laboratoriyasida shikoyatlarni ko‘rib chiqish tartibi


     Laboratoriya sinov jarayonining barcha bosqichlarida jamiyki qarorlarni qabul qilish uchun javobgardir.
    Jarayon da'volar (shikoyatlar) bilan ishlashning quyidagi tartibini o‘z ichiga oladi:
    Da'volarni (shikoyatlarni) qabul qilish;
    Shikoyatlarni ro‘yxatga olish va ko‘rib chiqish;
    Da'volarni (shikoyatlarni) tekshirish;
    Da'vo (shikoyat)ga javob berish;
    Da'vo (shikoyat) bo‘yicha qarorlar qabul qilish;
    Da'volarni (shikoyatlarni) boshqarish bo‘yicha harakatlarni yakunlash;
    Da'volar (shikoyatlar) ko‘rib chiqish jarayonini rahbariyat tomonidan tahlil qilish.

    Da'volarni (shikoyatlarni) qabul qilish.
    Apellyasiya yoki shikoyat berish uchun quyidagi axborot kanallari taqdim etiladi:
    - pochta manzili – pochta orqali ma'lumotlarni manzilga jo‘natish: 100105, Toshkent shahri, Mirobod tumani, Mehrjon ko‘chasi 61-uy;
    - elektron pochta – info@ccrp.uz manziliga elektron murojaatlar shaklida ma'lumot yuborish;
    - telefon aloqasi – Jamiyatning telefon liniyasi orqali (78) 150-13-69 raqamiga qo‘ng‘iroq qilish.
    Shikoyatlarni ro‘yxatga olish va ko‘rib chiqish.
    Da'vo (shikoyat) olinganidan so‘ng, Laboratoriya rahbari shikoyat uning o‘zi javobgar bo‘lgan laboratoriya faoliyati bilan bog‘liqligiga ishonch hosil qilishi va agar shunday bo‘lsa, uni ko‘rib chiqish uchun qabul qilishi kerak.
    Sifat menejeri barcha qabul qilingan da'volarni (shikoyatlarni) shikoyatlar va reklamasiyalarni qabul qilish jurnalida i-test.ccrp.uzda qayd etish orqali ro‘yxatdan o‘tkazadi.
    Imkon bo‘lgan hamma holatda, Sinov laboratoriyasi da'voning qabul qilinganligini tasdiqlaydi va arizachiga xabar beradi.
    Laboratoriya rahbari da'voni (shikoyatni) uning ahamiyati va jiddiyligi bo‘yicha, da'vo (shikoyat) beruvchiga tegishli qismdagi ma'lumotlarning maxfiyligini hisobga olgan holda baholaydi va o‘rganadi. Da'voni (shikoyatni) hal qilish uchun mas'ul shaxslarni tayinlanadi.
    Da'vo (shikoyat) baholaganidan so‘ng, Laboratoriya mudirlari xatga o‘z ko‘rsatmalarini yozadilar, unda quyidagilar bo‘lishi kerak:
    - da'voni (shikoyatni) o‘rganish uchun javobgar shaxslar ro‘yxati (shuni yodda tutish kerakki, da'voni (shikoyatni) tahlil qilish va tekshirish shikoyat mavzusiga aloqasi bo‘lmagan shaxs(lar) tomonidan amalga oshirilishi lozim);
    - uning bajarilish muddati (javobi);
    - uni tekshirish choralari (zarur hollarda);
    - hal qilish uchun zarur vositalar.
    Ko‘rsatmalar bilan da'vo (shikoyat) bosh menejer tomonidan keyingi o‘rganish va baholash uchun mas'ul shaxslarga yuboriladi.
    Da'vo (shikoyat)larni ko‘rib chiqish muddati da'vo (shikoyat) ro‘yxatga olingan kundan boshlab 3 (uch) ish kunini tashkil yetadi.

    Da'volarni (shikoyatlarni) tekshirish:
    Da'voni (shikoyatni) tekshirishda da'voning (shikoyatning) asosliligini baholash uchun zarur bo'lgan barcha ma'lumotlar, da'vo (shikoyat) bilan bog'liq barcha zarur holatlar va ma'lumotlarni o'rganish, ma'lumotlarni tegishli xodimlar e'tiboriga etkazish, takliflar tayyorlash, keyingi zarur choralarni ko`rish lozim. Tekshiruv darajasi da'voning (shikoyatning) ahamiyati, yuzaga kelish chastotasi va oqibatlarining og'irligiga mutanosib bo'lishi kerak.
    Agar masala ijobiy hal etilsa, da'voga (shikoyatga) javob tayyorlanadi.

    Da'voga (shikoyatga) javob berish.
    Da'vo (shikoyat) bo'yicha holatlar va ma'lumotlarni o'rganib chiqqandan so'ng, mas'ul shaxs laboratoriya rahbarining qaroriga quyidagicha javob tayyorlaydi:
    - da'voning (shikoyatning) asosliligini tasdiqlovchi (emas) ma'lumotlar;
    - muammoni bartaraf etish va (yoki) kelajakda uning qayta paydo bo'lishiga yo'l qo'ymaslik bo'yicha takliflar (tuzatish va tuzatish harakatlari), belgilangan choralarni amalga oshirish uchun mas'ul shaxslar va muddatlar;
    - agar da'vo (shikoyat) mijozga tegishli bo'lsa, rejadan tashqari tekshirish nazoratini o'tkazishning maqsadga muvofiqligi to'g'risidagi takliflar.
    Agar da'vo (shikoyat) bo'yicha qarorni darhol qabul qilishning iloji bo'lmasa, da'vo (shikoyat) ko'rib chiqish uchun direktorga yuboriladi, u tegishli qaror qabul qiladi.
    Rejalashtirish, ro'yxatga olish, ro'yxatdan o'tkazish, amalga oshirish, ijroni nazorat qilish, ish yuritish, tuzatishlar va tuzatishlar to'g'risida qarorlar qabul qilish Sifat qo'llanmasining 8.7., 7.10-bandlariga muvofiq amalga oshiriladi.
    Da'volarni (shikoyatlarni) boshqarish bo'yicha barcha harakatlar mas'ul shaxs tomonidan da'volar va reklamatsiyalar reestri Jurnalida qayd etiladi.

    Da'volar (shikoyatlar) bo'yicha qarorlar qabul qilish.
    Da'vo (shikoyat) bergan shaxsga etkazilgan qaror da'vo (shikoyat) predmetiga hech qanday aloqasi bo'lmagan shaxs (shaxslar) tomonidan tegishli harakatlarni amalga oshirgandan keyin qabul qilinishi kerak.
    Da'volar (shikoyatlar) bo'yicha qarorlar direktor yoki laboratoriya mudiri tomonidan qabul qilinishi mumkin.
    Da'vo (shikoyat) bo'yicha qarorlar qaror qabul qilingandan keyin da'vo (shikoyat) topshiruvchiga va jalb qilingan laboratoriya xodimlariga etkaziladi.
    Qaror yozma shaklda, istalgan ko`rinishda da'voga (shikoyatga) javob tarzida tuziladi. Qaror da'voni (shikoyatni) ko'rib chiqish natijalarini, ko'rilgan tegishli harakatlarning bajarilishini, uni ko'rib chiqish jarayoni tugaganligi to'g'risida xabar berishni belgilaydi.

    Da'volarni (shikoyatlarni) boshqarish bo'yicha harakatlarning bajarilishi.
    Boshqaruv faoliyati, da’voni (shikoyatni) taqdim etgan da’vogar qanoatlantirilganda yoki yakuniy qaror qabul qilinganda qoniqarli deb hisoblanadi.

    Rahbariyat tomonidan da'volarni (shikoyatlarni) ko'rib chiqish jarayonini tahlil qilish.
    Da'volar (shikoyatlar) bo'yicha to'plangan va ro'yxatga olingan barcha ma'lumotlar direktor, laboratoriya boshlig'i va sifat menejeri tomonidan MSni tahlil qilishda, MSni rejalashtirish va monitoring qilish, o'lchash, tahlil qilish va takomillashtirish orqali tahlil qilinadi.